Suzuki Concept Store
GPDR. Uw persoonlijke gegevens worden niet digitaal bewaard in enige databank.
126 berichten.
Enkele weken geleden mijn nieuwe moto afgehaald.
Na de wilde jaren op de gsx-r en na 12 jaar zonder moto begon het toch terug wat te kriebelen.
En omdat het wegennet toch serieus veranderd is met flitspalen en trajectcontroles langs de baan, springbergen, vluchtheuvels en bloembakken op de baan, heb ik nu gekozen voor een DL 650 XT V-strom.
Mike heeft de tijd genomen voor uitleg van het instrumentenpaneel en zo.
En alle documenten zoals inschrijvingsbewijs, gelijkvormigheidsattest, garantie, suzuki assistance waren netjes opgeborgen in een mapje.
En wat die DL 650 betreft.... die rijdt ongelooflijk goed.... da had ik echt niet verwacht....
En wa de Mike betreft ..... die ken ik al 40 jaar... mijn suzuki is in goede handen.
Enkele maanden geleden terug een TL1000R gekocht. Ik heb naar Motoservice Mike gebeld voor het onderhoud. De vorige eigenaar zei dat alleen de kleppen moesten nagezien worden. Mike stelde me voor (zonder aandringen) voor een grondig nazicht te doen. Ik heb geluisterd naar zijn voorstel. Gelukkig maar want er was veel meer dan alleen maar de kleppen stellen. Als de moto klaar was heeft Mike samen met mij het factuur overlopen en uitgelegd wat er allemaal is vervangen en bijgesteld. De moto is van 97 maar rijdt als nieuw dankzij Motoservice Mike en het team. Echt topservice en vakman, nemen hun tijd en super vriendelijk. Ik kom zekers terug.
Mike had me beloofd dat men Gsxr 750 k8 na zijn heel groot onderhoud ( slechte onderhoudshistorie door vorige eigenaar) beter ging rijden als de dag dat ze uit de fabriek kwam. Gisteren afgehaald, direct testrit gedaan, ik geef hem met de glimlach gelijk.
Bedankt!
Heb net Ronald zijn relaas gelezen en moest direct denken aan mijn ervaring met MSM van 15 jaar geleden. Kwam ook van een andere dealer en na een grondige check-up reed ik met mijn toenmalige TDM850 ook buiten alsof ie nieuw was. En ben nog steeds tevreden klant....en niet de enige!!
In 2007 kocht ik de, volgens Motoren & Tourisme de snelste dragrace moto ter wereld, een B-King bij een grote dealer in Zemst. 11 jaar lang bleef ik trouw mijn moto binnendoen voor onderhoud zoals het moest volgens het onderhoudsboekje. Van klein onderhoud tot groot onderhoud (lees dure facturen > 750€). Vorige zomer ging ik samenwonen met mijn partner in het landelijke Booischot op 3 km van de Mike. Ik dacht, het zou wel veel makkelijker zijn om bij Mike te gaan voor het onderhoud ipv telkens naar Zemst te moeten rijden. Op een regenachtige dag even bij Mike binnen gesprongen. Dat even werd uiteindelijk een lange aangename babbel. Hij nam alle tijd om info te geven, maar hij wou eerst wel even de moto zien en alle onderhoudsfacturen. Vooral toen hij hoorde waar ik vroeger mijn onderhoud liet doen. Paar dagen later met mijn B-King en alle onderhoudspapieren langs geweest. Al snel werd duidelijk dat mijn moto niet werd onderhouden zoals het zou moeten. Op de dure facturen stonden wel termen als groot onderhoud en nieuwe filters en olie maar de aangerekende uren en de opgesomde vervangen onderdelen stemden niet overeen met wat het zou moeten zijn. Kort samengevat, betaald voor groot onderhoud maar het kleppendeksel was er nooit afgeweest, laat staan dat de kleppen werden bijgeregeld. Tevens bleek mijn moto niet ingeschreven in het Suzuki Systeem. Daardoor ook twee terugroepacties gemist. Mike voelde de bui al hangen. Normaal ging mijn moto binnen voor een klein onderhoud, hij had vorige zomer net een groot onderhoud gehad. Ergens had ik het moeten weten, ik voelde niet meer de kick van vroeger, vroeg mij af of ik nu zo gewoon was geworden aan die 185pk. Niet dus. Mike stelde voor om de moto helemaal open te smijten en de schade vast te stellen, niets werd mij opgedrongen door Mike maar door zijn eerlijke en directe uitleg die zegt waar het op staat werd mij duidelijk dat een groot onderhoud echt wel opnieuw nodig was. Bovendien mocht ik er de hele tijd bij blijven en kon ik met mijn ogen vaststellen dat de schade aanzienlijk was. Na onderling overleg en overlopen van de opties werd alles professioneel in orde gebracht. Tevens kreeg ik te horen dat ik na 1’000km nog eens mocht langskomen voor een gratis nazicht. Klasse !
De factuur was een zure appel, niet Mike zijn fout, maar dan … met 52’250km op de teller starte ik mijn B-King en al na enkele meters voelde het aan alsof ik met een nieuwe motor reed. Zo soepel heb ik haar nog nooit ervaren. Zo’n verschil had ik niet voor mogelijk gehouden. Wat een rijplezier.
Mike en de rest van team, hartelijk dank voor je goede werk!
Tot binnenkort.
Ronald