Suzuki Concept Store
102 berichten.
Gisteren geen weer om een hond door te jagen , laat staan een ouwe motard die van meer dan 40 km. ver moet komen ...
En toch geen spijt dat ik die barre tocht heb ondernomen .
De Mike is er alweer in geslaagd met een minimum aan kosten één van de weinige minpuntjes van mijn ( zonder meer fantastische ! ) 1000 GT te verhelpen .
Het verschil zit 'm in de service , ja , en in de details !
Als ik al ergens spijt van zou hebben , is 't wel van het feit dat ik de Mike niet eerder heb ontdekt ...
Mvg , Erwin
Ik heb ooit het geluk gehad om mijn eerste moto bij de juiste dealer te hebben gekocht en mijn vertrouwen is zo groot dat ik gisteren mijn zesde moto heb buiten gereden ik droomde al lang voor een tweede moto bij te kopen namelijk een vier cilinder, want ik rijdt met een twee cilinder v-strom. Dus na veel uitleg en advies heb ik me nu onverwachts een GSX1000GT aangeschaft wat een kanjer en is iets beter voor mijn lengte, iets met een beetje meer pit in de blok🤣 en ik heb nog nooit problemen gehad met mijn moto's dank zij de goede mechaniek van Mike en de Jokke en wat ik een groot voordeel vindt, is dat je kan kijken wat eraan je moto gebeurd dat vindt ik toch altijd intéressant, ik hoop dat ik het nog vele jaren mag ervaren met dat top team bedankt Mike en Jokke 👍👍👍 en nu ga ik me amuseren met mijn nieuw speeltje 🤣
Hey Mike,
Bij deze wil ik u en de Jokke van harte bedanken voor de goeie service/onderhoud die jullie op mijn moto uitgevoerd hebben. Op mijn reis deze zomer heb ik op de dik 7000 km die ik gedaan heb niet één enkel probleem gehad.
Ik weet nog hoe ik tijdens de reis na 3000 - 5000 ... km in mezelf dacht hoeveel geluk ik heb dat ik nog steeds, zo ver van huis, nog altijd zonder problemen aan t'bollen ben.
Dat heeft mijn reis mooi gemaakt.
Nog eens ne hele dikke merci.
Regi.
Net terug thuis met een grote smile op mijn gezicht. Super goed geholpen door Mike! Eindelijk een moto die past bij mijn lengte en rijstijl. Dikke merci aan het team...
Voor het gastenboek van Mike en zijn team
Tijdens mijn vakantietrip in september 2021 had ik motorpech in Barcelona met mijn Dl 1000 uit 2004. Bij lage snelheid viel de motor regelmatig uit en af en toe bij het vertragen volgde er een ontploffing , waardoor menig voetganger me een gemene blik toewierp. Een Suzukidealer in Barcelona zei dat er wat rubberkes loszaten en loste het probleem op.
Laten we zeggen dat ik toch met een bang hart terug naar België ben gereden.
Veilig terug in België stond de motor enkele weken op stal. Vervolgens deed ik hem voor een onderhoud binnen met de melding dat er toch een probleempje was. Nieuwe voorband, nieuwe remblokken etc…. , maar met de motor was niks mis. ‘ Dat ontploffen is normaal bij een V-twin en bij een oude moto. Tank eens met benzine 98 en het zal wel beteren’ was het advies. Zo gezegd , zo gedaan: Ik rijd de garage uit en rijd mijn tank zo goed als leeg. Als ik bij het tankstation wil vertrekken start mijn motor niet meer. Uiteindelijk koop ik daar startkabels en met de hulp van een bereidwillige automobilist kan ik toch vertrekken. Ik rijd onmiddellijk terug naar de motorzaak , waar men een nieuwe batterij steekt. ‘ Is het mijn alternator niet’ vraag ik. Er wordt getest, maar er wordt beweerd dat die in orde is.
Drie dagen later sta ik terug stil. Batterij plat .Het is toch de alternator. Die wordt vervangen. Ik verlaat de garage en nog geen 100 m verder volgt de ene ontploffing na de andere.
Ik blijf achter met 3 problemen. Een lege portefeuille, een defecte motor en een hoop frustratie.
Ik vertel mijn verhaal aan Willem. Willem, mijn collega rijdt met een Dl 650 en laat die onderhouden in een dorpje ‘Zonderschot ‘ bij een zekere Mike, waar ik de dag nadien al naartoe trek met mijn knallende Dl.
Mike startte mijn DL en zei doodleuk: ‘ik weet wat dat is,….. ‘ en probeerde het me zo eenvoudig mogelijk uit te leggen. ‘Ik zie ook dat ze je motor nog nooit deftig hebben nagekeken’ vertelde hij.
‘Ik maak dat in orde en dan heb je nog enkele jaren veel plezier aan uw motor ‘ voegde hij er aan toe.
Zijn woorden: ‘ ik maak uw motor nog liever , dan u een nieuwe proberen te verkopen’ maakten de nodige indruk. Het resultaat is het volgende:
Ik rijd momenteel zonder geplof rond op een Dl 1000 uit 2004 met een soepel draaiende motor. Als ik aan de voorrem kom, dan stopt de motor( dat was even aanpassen….. ) onmiddellijk.
Ik wil met dit bericht Mike en zijn team bedanken voor de uiterst professionele aanpak.
Het warme onthaal en de gezellige babbel is uiteraard nog een extra meerwaarde.
Ik ga niet meer terug naar mijn vorige garage, maar dat had u al begrepen vermoed ik.
Ik droomde van een Africa-Twin, maar één grondig onderhoud bracht hier verandering in.
Ik geniet nog enkele jaren van mijn oude Dl 1000 en vervang die dan door een Suzuki Dl 1050 XT.
Alleen over de kleur moet ik nog eens nadenken.
Dikke merci
Bert